Keresztszemes hímzés alapjai, avagy egyáltalán hogyan fogjunk hozzá…

Ha azt hiszed, hogy mindent kirázol már kisujjból, akkor épp itt az ideje, hogy egy összetettebb keresztszemes mintával is megpróbálkozz. Készíts csodaszép tájképet, vagy csendéletet, vagy egy modern festményt keresztszemes verzióban. A gyerekek szobáiba is számtalan rajzfilmfigura és meserészlet közül választhatsz.
Mielőtt azonban neki fognál az első keresztszemes képedhez, itt egy kis segítség az első teendőkről, lépésekről, csak hogy ne vessz el benne.

Anyagok típusai, fajtáji:

Sokféle anyagra is hímezhetsz, de talán a legcélszerűbb az úgynevezett „kockalukas” anyag, azaz a kongré. Használhatsz kisebb és nagyobb "felbontású" anyagot, attól függően, mekkora tűvel és hány szállal állsz neki. Ez legtöbbször úgy fest, hogy egy kockán belül függőlegesen és vízszintesen van 4 db anyagszál. Ez az Aida. A másik a Panama, ami már egy kicsit sűrűbb szövésű, csak 2-2 anyagszál fut egy kockán belül. Erre azért sokkal aprólékosabb és szebb hímzés készíthető.
Aztán ott van a hímzővászon, ami egy egyenletes szövésű, jól látható szálakkal készített anyag, és nincsenek „kockák”.
Ha könnyítésként segédvásznat használsz, gyakorlatilag hímezhetsz bármire. Csak utólag kihúzd a munka alól és ennyi, nem is bonyolult.
Szoktak félni, hogy az anyag esetleg összemegy, vagy kinyúlik. Egész egyszerűen mossuk ki, mielőtt neki látunk és nem lesz gond.
Újdonság, a többféle színben kapható "műanyag vászon", amely merev, és nem bomlik a széle, ezért formára vágható. A díszek készítésére tökéletesen ideális.

 Tehát a fajták: kongré (Aida, Panama), hímzővászon, segédvászon (segítségével szinte bármilyen anyag), műanyag vászon.

Fonalfajták:

Jelenleg háromféle hímzőfonalhoz juthatunk hozzá: a DMC márkájú (francia), és Anchor illetve Puppets (Coats termékek, magyarországi gyárban készíti az angol anyavállalat). A DMC és Anchor elég jó minőségűek, jól tartják a színüket, könnyen kezelhetőek, csak sajnos nem mindenhol kaphatók az országban. Puppets már több helyen van. Mindegyikük 6 szálból áll, melyek szétválaszthatók. Ezért hívják osztott hímzőnek őket.

Tű:

Kézimunkázáshoz nem túl célszerű varrótűt használni, mert felsérted az ujjad. Kaphatók erre a célra tompa végű hímzőtűk, több méretben.

Minták:

Szerencsére szinte végtelen a keresztszemes minták száma, amit kaphatunk a hazai piacon, de vannak előrenyomott anyagok is.

Hímzés elkezdése:

Az egyik elmélet szerint, keresd meg az anyag közepét, és ott kezdd el. Viszont, ha nagyobb, bonyolultabb mintát kezdesz, egyesek szerint biztonságosabb egy sarokból kezdeni. A fonalat többféleképpen rögzítheted az anyagon az első öltés előtt. Hátul (vagy elöl, ha éppen arra megy majd az a szín), az anyagszálak közé húzhatod a fonalat, a kockák közepénél. Ne hagyj hosszú véget kilógni, mert nem szép, és összeakadhat munka közben más fonallal. Elöl pedig kifejezetten tilos egy pici végnek is kilógni. Ha páros fonalszállal hímzel, akkor azt is csinálhatod, hogy (2 szállal hímeznél mondjuk) 1 dupla hosszú szálat fűzöl a tűbe, és a kezdőkocka anyagszálai közé öltesz. Az egyik szálat hagyod az anyagszál egyik felén, a másikat a másikra húzod. És ekkor a túloldalon maradt szálat is befűzöd a tűbe.

Ne is várj, kezdj hozzá!

Cikkek magyar nyelven. Termék-áttekintés, vélemények

(AprilGarrido, 2018.11.17 19:45)

Amellett, hogy használja otthon nagyon egyszerű. A kompozíció a fejlesztési csak növényi alapanyagokból, hogy nem, mert a beteg egészségügyi károkat. Frissítés alvó sejtek Fellendülés a sérült sejtek Az egészséges sejtek regenerációs. Bioretin magában foglalja a kollagén. Különleges anyag leáll, a megereszkedett szövetek, akkor ott vagy korral járó ráncok. <a href=http://infazavr.org/magyarorszag</a> Zöldségek és nem édes gyümölcsök fogyasztása nem csak üdvözölhető, hanem ajánlatos. Itt meg kell jegyezni, hogy úgy nevezett öregedés elleni zöldségekhez tudósok sorolják különböző káposzta fajtát (színes, karfiol, kell bimbó), paradicsomot, avokádót, bogyó gyümölcsöt (szőlő, fekete áfonya, vörös áfonya), szóját, len olajat, tenger gyümölcsei, stb.

4110 Biharkeresztes

(Mohácsi Katalin, 2017.04.21 21:11)